Mr. Ma-Kunの英語学ぶしかねぇ Just gotta learn English

Mr. Ma-kunが英語をサクッと教える!

should have 過去分詞

He should have gone to watch the baseball match.

彼は野球の試合を見に行くべきだったのに。

〈否定文〉

He should not [shouldn't] have gone to watch the baseball match.

彼は野球の試合を見に行くべきではなかったのに。

 

 

I should have worked hard in the workplace.

私はその仕事場で一生懸命働くべきだった。

〈否定文〉

I should not [shouldn't] have worked hard in the workplace.

私はその仕事場で一生懸命働くべきではなかった。

 

 

The president should have made the decision.

社長はその決断をするべきだった。

〈否定文〉

The president should not [shouldn't] have made the decision.

社長はその決断をするべきでなかった。