Mr. Ma-Kunの英語学ぶしかねぇ Just gotta learn English

Mr. Ma-kunが英語をサクッと教える!

疑問文⑤完了形

《三人称単数以外》

We have met before.

私たちは以前会った。

Have we met before?

以前お会いしましたか。

I'm not sure. etc.

わかりませんが、など。

 

You have finish your homework.

あなたは宿題を終えた。

Have you finish your homework?

あなたは宿題を終えましたか。

Yes, I have./No, I haven't.

 

 

《三人称単数》

He has arrived at the place.

彼はその場所に着いた。

Has he arrived at the place?

彼はその場所に着きましたか。

Yes, he has./No, he hasn't.

 

 

《過去完了形》

She had been to South Korea.

彼女は韓国へ行ったことがあった。

Had she [ever] been to South Korea?

彼女は[かつて]韓国へ行ったことがありましたか。

Yes, she had./No, she hadn't.